Tuesday, September 7, 2010

Selamat Hari Raya Semua!

Salam

Ikhwah/ akhawat di rahmati Allah

Kita dah ke penghujung ramadhan ni. Biarlah kita graduate dengan cemerlang..itu semua bekalan-bekalan untuk kita harung sampailah ramadhan akan datang..itupun kalau Allah masih mengizinkan kita.
Bekalan-bekalan ni kita nak guna balik..lepas raya dah banyak agenda!..IKRAM khususnya.

Baliklah, berayalah bersama keluarga tersayang..kalau dapat ziarah suku sakat jauh pun lagi bagus..embah, kakik, wak lanang, wak wedok, paman, bibik… Bukan senang nak kumpul dan jumpa mereka semua ni berbanding peluang jumpa sesama kita. Berkongsi cerita, berkongsi apa yang kita lalui dalam JIM/IKRAM, berkongsi apa yang kita buat untuk perjuangan palestin, meraih hak dan keadilan sebagai rakyat Malaysia. 
Hmm rasanya itu lebih dapat melebarluaskan ufuk dakwah dan kesedaran di kalangan orang Islam kita. Ingat-ingatkan juga agar terus istiqamah amal-amal hebat bulan ramadhan.

Masa ini juga kita kena ambil kesempatan untuk menziarah jiran-jiran kita.. memang kita lebih selalu jumpa sesama kita berbanding mereka.

Ramadhan dan hari raya ini juga patutnya menguat dan meneguh malah memperbarui hubungan dengan isteri/suami kita…tautan mahabbah dengan anak-anak lagilah diperhebat. Usah lupa untuk sering doa-mendoakan sesama kita untuk semua orang juga.

Apa yang saya tulis ini sudah tentu ingatan untuk saya terlebih dahulu..

Usah lupa 26hb September 2010..Majlis Hari Raya JIM KL akan diadakan. InsyaAllah

 Menjelang eid ini saya bagi pihak jkuasa jimkl dan seisi keluarga memohon maaf apa jua kesalahan.

ketupat3.jpg


Eid Mubarak
Hasni Marjumat
YDP JIM Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment